My Cart

loader
Loading...

Henry Bond.Interior Series


  • Fotografiemuseum
'. van de straat af, een blik werpen door een raam, een appartement of huis binnen, en de meteen herkenbare aan de gang zijnde routines zien': Het is deze grens van de (inbreuk op de) privacy die Bond in de zwart/wit beelden bespeelt door ons motieven van het dagelijkse bestaan te tonen uit Londonse woningen rond Kensington en Knightsbridge. Het overschrijden van de publieke naar private grens openbaart echter geen onthullend nieuws, maar bevestigd herkenbare geregelde, banale gebeurtenissen.

ISBN 9789066250680 | E/ F/ NL/ G | PB
€10,00
available
Quantity
More Information
Publisher Fotografiemuseum
ISBN 9789066250680
Publication date January 2004
Edition Paperback
Dimensions 210 x 165 mm
Pages 56
Rights W
Language(s) Eng./Fr/NL/Germ. ed.
Publisher FotoMuseum
Description

'. van de straat af, een blik werpen door een raam, een appartement of huis binnen, en de meteen herkenbare aan de gang zijnde routines zien': Het is deze grens van de (inbreuk op de) privacy die Bond in de zwart/wit beelden bespeelt door ons motieven van het dagelijkse bestaan te tonen uit Londonse woningen rond Kensington en Knightsbridge.
Het overschrijden van de publieke naar private grens openbaart echter geen onthullend nieuws, maar bevestigd herkenbare geregelde, banale gebeurtenissen. Ze stellen de achterliggende gedachte dat er voor ieder van ons - achter de beelden en de mythe die we aan onze naasten en in het openbaar voorhouden - een zich minder van zichzelf bewust 'huiselijk leven' bestaat, dat doorgaans verborgen blijft.


". jeter un regard depuis la rue à travers une fenêtre, dans un appartement ou une maison, et percevoir aussitôt les routines identifiables qui s'y déroulent" : C'est sur cette limite de la (violation de la) vie privée que joue Bond dans sa série de prises de vue en noir&blanc, en nous montrant des scènes de la vie de tous les jours dans des habitations londoniennes dans les quartiers de Kensington et Knightsbridge.
Le franchissement de la limite entre la vie publique et la vie privée ne révèle toutefois aucune nouvelle époustouflante, mais il confirme l'existence d'événements reconnaissables, réguliers, banals. Cette démarche démontre l'existence pour chacun de nous - derrière les images et le mythe que nous projetons vers le monde extérieur - une "vie familiale" moins consciente, qui reste généralement cachée.


'. from the street, casting a glance through a window, into an apartment or house, and immediately seeing recognisable on-going routines': it is this boundary of (the invasion of) privacy that Bond plays on in black-and-white pictures by showing us motifs from everyday life in London houses around Kensington and Knightsbridge.
Trespassing the public to private boundary, however, does not disclose any revealing news, but confirms recognisably regular and commonplace events. They state the underlying notion that - behind the images and myth we present to our nearest-and-dearest and in public - for anyone of us there is a less self-aware 'home life', which generally remains hidden.