My Cart

loader
Loading...

Djos Janssens. From Beyond

Collection « Livres d'art et de photographie »


  • Lettre Volée - Art et Photographie
  • by Textes de Claude Lorent, Christine Jamart, Aldo G. Turin, Daniel Vander Gucht
collection « Livres d''art et de photographie » Première monographie richement illustrée de cet artiste majeur de la scène artistique belge.

ISBN 9782873174194 | E/ F | HB
€30,00
at this moment not in stock
Quantity
More Information
Publisher Lettre Volée - Art et Photographie
ISBN 9782873174194
Author(s) Textes de Claude Lorent, Christine Jamart, Aldo G. Turin, Daniel Vander Gucht
Publication date December 2014
Edition Hardback
Dimensions 260 x 200 mm
Illustrations 125 col.ill.
Pages 220
Language(s) Eng./Fr. ed.
Description
collection « Livres d''art et de photographie » Djos Janssens (1964) est un artiste belge parmi les plus productifs et les ingénieux de sa génération. il excelle dans les interventions dans l''espace public et les bâtiments publics. comme toutes les oeuvres qui se construisent dans les interstices et les aspérités de leur époque, déjouant la mode pour instaurer un sens irréductible à la morale, quelque chose des installations de Djos Janssens échappe toujours à l''interprétation. non pas que la critique manque sa cible ni que l''oeuvre échoue à dire son fait, mais bien plutôt que le mode opératoire de Djos Janssens procède d''une forme de pensée téléscopique (coudes et miroirs de périscopes, parallaxes et décalages abondent, en effet, dans ses dispositifs de vision).

Djos Janssens (1964) is a Belgian artist among the most productive and ingenious of his generation. he excels in interventions in public space and public buildings. Like all works that are built into the gaps and rough edges of their time, beating fashion to create an indomitable sense of morality, something in Djos Janssens'' work still eludes interpretation. it is not that criticics miss their target or that the work fails to say what it means, but rather that Djos Janssens'' modus operandi forms a sort of telescopic thought (elbows and mirror periscopes, parallaxes and shifts abound in his vision devices). even his in situ interventions that question the place and its uses, do mobilize what roland Barthes called the "writerly" part of discourse which dooms it to produce and renew constantly its meanings by readings that can be made of it (and in this respect the red stripes so characteristic od Djos Janssens'' works remind us of permanent construction sites). this book is the first comprehensive monograph on this artist addresses on the color register, on that of language and in terms of burlesque. First richly illustrated monograph of this major contemporary Belgian artist.