My Cart
Your cart is empty
Looks like you haven't made your choice yet.
- Subtotal
PROMO: Great Store Design
- teNeues (firm only)
- by Natalie Häntze
More Information
Publisher | teNeues (firm only) (0) |
---|---|
ISBN | 9783832732844 |
Author(s) | Natalie Häntze |
Publication date | October 2015 |
Edition | Hardback |
Dimensions | 320 x 250 mm |
Illustrations | 200 col.ill. |
Pages | 208 |
Language(s) | Eng./Fr./Germ. ed. |
extra information | PROMO: 19,90 instead of 39,90 euro |
Description
Glamorous, fascinating, and sometimes even magical: the flagship stores of the biggest brands combine interior design and product presentation to create a unique mélange of style and image. Stores serve as a window into a very special world whether they are a concept
store, pop-up store or a shrine to the brand. The days are long gone when they were merely a sales floor; brands in the fashion, automotive, beauty and lifestyle sectors want to inspire shoppers with their spirit. This is what turns customers into diehard fans. Store design is
the great art of staging and communicating a brand's values, and the supreme method of anchoring your brand in a customer's mind over the long term. As our daily activities move increasingly into the virtual sphere, people long for things that are accessible and approachable. Retailers must fight an increasingly difficult battle with online providers to win customers. A sophisticated mix of a wide variety of materials, spaces designed with eclectic ingredients or luxurious accents, and elegant lighting solutions become vehicles that convey the heart and image of a brand and create tactile and visual experiences for shoppers. In this manner, shops become event locations, favorite hangouts, and in the very best cases, a kind of living room for customers and friends. This opulent book shows the most amazing stores, talks to brand makers and creative artists and designers, and offers unique insights into the previously unknown world of brand design. Brands want to move us-and more and more, stores are where the magic happens.
Glamour, fascinants et parfois même magiques, les magasins amiraux de grandes marques unissent architecture d'intérieur et présentation de leurs produits en un mélange distinctif fait de style et d'image. Qu'ils soient temples des marques, boutiques « concepts » ou éphémères, leurs vitrines ouvrent sur un monde particulier. Elles ne servent plus seulement, et depuis longtemps, d'espace de vente. Que ce soit dans le domaine de la mode, de l'automobile, de la beauté et du mode de vie, les marques visent plutôt à séduire par leur esprit. Les clients deviennent ainsi de véritables fans. La conception de magasins est le grand art de la mise en scène et de la communication des marques. C'est la discipline reine pour s'ancrer durablement dans l'esprit des clients. Plus le quotidien devient virtuel, plus grand est le désir de proximité. Pour courtiser les clients, les commerçants doivent affronter le commerce en ligne en continuelle expansion. Le mélange raffiné de matériaux les plus divers, les agencements d'espace avec citations éclectiques ou touches luxueuses ainsi que les élégants concepts lumineux ont pour but de véhiculer l'idée et l'image d'une marque, afin de créer des perceptions haptiques et visuelles. Les boutiques se transforment ainsi en lieux d'événement, en endroits favoris et même, dans le meilleur cas, en salons pour les clients et les amis. Cet ouvrage luxueux montre les magasins les plus grandioses. Il donne la parole aux lanceurs de marques et aux créatifs et propose des aperçus extraordinaires sur le monde jusqu'ici inconnu de la construction d'une marque. Les marques veulent toucher la clientèle, d'où l'importance croissante du magasin amiral.