My Cart
Your cart is empty
Looks like you haven't made your choice yet.
- Subtotal
Hasselblad Masters
Volume 5: Inspire
- teNeues (firm only)
More Information
Publisher | teNeues (firm only) |
---|---|
ISBN | 9783832734299 |
Publication date | September 2016 |
Edition | Hardback with dust jacket |
Dimensions | 340 x 275 mm |
Illustrations | 120 col. & bw ill. |
Pages | 240 |
Language(s) | Eng/French/Germ/Span/Japanese |
Description
In 2016, Hasselblad is celebrating its 75th anniversary. The leading medium format camera manufacturer has always stood for a love of photography, technical excellence, and creative vision, all in sync with the brand promise, 'Create to inspire.' The Hasselblad Masters is one of the world's most prestigious professional photography competitions and gives acclaimed professionals, as well as aspiring newcomers, the chance to make their mark in the world of high-end photography. This years' competition encouraged over 4,000 applicants to submit their work and the 10 winners were selected by an expert jury as well as the public, who were all asked to nominate their favorite images online. The selection criteria encompassed ambition, imagination, and photographic skill, and each winner and newly crowned 'Hasselblad Master' is then given the task of shooting for the book in-line with the theme of 'inspire'. In addition to the established categories such as architecture, fashion, and portrait, street/urban photography was included in the competition for the first time.
Hasselblad célèbre en 2016 ses 75 ans d’existence. Fabricant leader d’appareils photo de moyen format, cette entreprise est depuis toujours synonyme d’amour de la photographie, de perfection technique et de regard créatif, en parfaite harmonie avec la promesse de la marque : « Create to Inspire ». Les Hasselblad Masters, un des concours de photo professionnelle les plus renommés du monde, offrent aux photographes ayant pignon sur rue et aux stars de demain la possibilité de se faire un nom dans le monde de la photographie de qualité. Cette année, plus de 4 000 participants ont envoyé leurs travaux. Les 10 gagnants ont été désignés par un jury d’experts et par le public, tous ayant été appelés à choisir leurs photos préférées via Internet, selon des critères de sélection tels que l’ambition, l’imagination et le savoirfaire photographique. Ensuite, il a été demandé à chaque gagnant et désormais « Hasselblad Master » de donner vie au thème de ce volume, à savoir l’inspiration, en nous faisant parvenir de nouvelles photos. Outre les catégories déjà vues, comme l’architecture, la mode et le portrait, le concours de cette année avait comme nouveau sujet la photo de rue et la photo urbaine.