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Colorama


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For forty years, the Colorama dominated the east wall of New York City's Grand Central Terminal, where it was seen by thousands of people passing through each day. The idealized lifestyle presented in the Coloramas was intended to celebrate family or travel snapshooting, reinforcing the idea that color photography was the best way to memorialize all of life's moments. The Colorama display in Grand Central Terminal was one of the longest and most successful corporate marketing campaigns of the 20th century.

ISBN 9783961710522 | E/ F/ G | HB
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ISBN 9783961710522
Publication date May 2018
Edition Hardback
Dimensions 300 x 235 mm
Illustrations 100 col.ill.
Pages 224
Language(s) Eng./Fr./Germ. ed.
Description

For forty years, the Colorama dominated the east wall of New York City's Grand Central Terminal, where it was seen by thousands of people passing through each day. The massive backlit transparencies measured 60 feet wide by 18 feet tall and changed every few weeks between 1950 and 1990, resulting in a total production of 565 Coloramas. Eastman Kodak Company conceived of the imposing size and vibrancy to demonstrate the brilliance of color photography, and thus, the company's color film products. At a time when color photographs were seen by many as garish or prosaic, Eastman Kodak sought to mass-market color photography, just as the company had marketed shapshot photography since it introduced the Kodak camera in 1888 and the Kodak Brownie camera in 1900. The idealized lifestyle presented in the Coloramas was intended to celebrate family or travel snapshooting, reinforcing the idea that color photography was the best way to memorialize all of life's moments. The Colorama display in Grand Central Terminal was one of the longest and most successful corporate marketing campaigns of the twentieth century and continues to be examined in the context of the history of advertising and color photography.


Pendant quarante ans, Colorama a dominé le mur Est du Grand Central Terminal de New York, où des milliers de personnes passaient chaque jour. Les énormes transparents rétro-éclairés, qui mesuraient 60 pieds de large par 18 pieds de haut, étaient changés toutes les quelques semaines entre 1950 et 1990. Il en résulte une production totale de 565 Coloramas. La Eastman Kodak Company a opté pour cette taille et ce dynamisme imposants afin de démontrer la brillance de la photographie couleur, et donc les films couleur de l'entreprise. À l'époque où les photographies en couleur étaient perçues par beaucoup comme criardes ou prosaïques, Eastman Kodak cherchait à la commercialiser en masse, tout comme l'entreprise commercialisait la photographie Shakeshot depuis l'introduction de l'appareil photo Kodak en 1888 et de l'appareil photo Kodak Brownie en 1900. Le style de vie idéalisé présenté dans les Coloramas était destiné à célébrer la famille ou les instantanés de voyage, renforçant ainsi l'idée que la photographie en couleur était la meilleure façon de commémorer tous les moments de la vie. L'affichage Colorama à Grand Central Terminal a été l'une des campagnes de marketing d'entreprise les plus longues et les plus réussies du vingtième siècle, et continue d'être examiné dans le contexte de l'histoire de la publicité et de la photographie couleur.

De la collection du George Eastman Museum, une sélection de Coloramas vibrants exposés au Grand Central Terminal entre 1950 et 1990
Autrefois appelé «les plus grandes photographies du monde», ces remarquables panoramas Kodak ont `été vus par des millions de visiteurs.
Une fascinante plongée dans l'histoire de la publicité et de la photographie couleur américaine ainsi que le dernier impact du Colorama