My Cart
Your cart is empty
Looks like you haven't made your choice yet.
- Subtotal
Rubens’s St. Andrew 'de los Flamencos'
- BAI
- by Abigail D. Newman
More Information
Publisher | BAI |
---|---|
ISBN | 9789085867678 |
Author(s) | Abigail D. Newman |
Publication date | August 2018 |
Edition | Paperback with flaps |
Dimensions | 215 x 165 mm |
Pages | 64 |
Language(s) | Eng./ NL ed. |
Description
Altaarstuk omkaderd door een Spaans-Vlaamse gemeenschap / Altarpiece Enframed by a Spanish-Flemish Community
Al sinds zijn voltooiing is Peter Paul Rubens' Marteldood van de heilige Andreas te bewonderen in het Vlaamse liefdadigheidshospitaal in Madrid (thans een stichting). Het schilderij inspireerde talloze Spaanse kunstenaars en heeft nog altijd zijn oorspronkelijke, rijkelijk versierde lijst. Opmerkelijk is wel dat we de naam van de twee lijstenmakers kennen. Zowel het schilderij als de lijst ontstonden binnen een hecht netwerk van kunstenaars en zakenlieden - een bewijs van de sterke banden tussen Antwerpen en Madrid in de zeventiende eeuw. Van sommige van deze individuen is het verhaal al langer bekend, van andere niet, en op hun verhaal zullen we in deze bijdrage nieuw licht werpen.
Peter Paul Rubens's Martyrdom of St. Andrew has hung in Madrid's Flemish charitable hospital (now a foundation) since it was completed. Inspiring countless Spanish artists, the painting still hangs in its original, exuberantly carved frame. Remarkably, we know the names of the two framemakers. Both painting and frame are at the center of a network of artists and businessmen, testifying to the strong ties that bound Antwerp and Madrid in the seventeenth century. While some of these individuals' stories have long been known, others have not and are freshly illuminated here.
Peter Paul Rubens's Martyrdom of St. Andrew has hung in Madrid's Flemish charitable hospital (now a foundation) since it was completed. Inspiring countless Spanish artists, the painting still hangs in its original, exuberantly carved frame. Remarkably, we know the names of the two framemakers. Both painting and frame are at the center of a network of artists and businessmen, testifying to the strong ties that bound Antwerp and Madrid in the seventeenth century. While some of these individuals' stories have long been known, others have not and are freshly illuminated here.
Rubens’s St. Andrew 'de los Flamencos'