Dear Customer, we will be closed for the holidays from December 25th until January 2nd. Make sure to place your orders before December 18th!

My Cart

loader
Loading...

Julien Saudubray. Watching


  • Snoeck Publishers (BE)
  • Expo: until 8/1/2023, Gallery Waldburger Wouters, Brussels, 10/12/2022 - 4/2/2023: Anna Zorina Gallery, Los Angeles
  • by Louma Salamé, Claire Leblanc
Julien Saudubray studeerde in 2012 af aan de Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts in Parijs. Deze jonge kunstenaar excelleert in het experiment. Een synthese van zijn schilderkunst is na enkele omzwervingen nu uitgemond in een praktijk die hij zelf 'mechanistisch' noemt. Tussen abstract en figuratief in, blijft hij werken aan beelden die waaraan hij steeds lagen en kleuren toevoegt, maar ook wegneemt, waarna het subjectieve tot een minimum wordt herleid.

Look inside
PDF
ISBN 9789461618337 | EN-FR | PB
€35,00
available
Quantity
More Information
Publisher Snoeck Publishers (BE)
ISBN 9789461618337
Author(s) Louma Salamé, Claire Leblanc
Publication date November 2022
Edition Paperback
Dimensions 270 x 210 mm
Illustrations 130 col. & bw ill.
Pages 128
Language(s) Eng/ French edition
Exhibition Gallery Waldburger Wouters, Brussels, 10/12/2022 - 4/2/2023: Anna Zorina Gallery, Los Angeles
Description

Julien Saudubray studeerde in 2012 af aan de Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts in Parijs en heeft sindsdien tentoongesteld in België, Frankrijk, Italië en Engeland.
Deze jonge kunstenaar excelleert in het experiment. Een synthese van zijn schilderkunst is na enkele omzwervingen nu uitgemond in een praktijk die hij zelf 'mechanistisch' noemt. Tussen abstract en figuratief in, blijft hij werken aan beelden die waaraan hij steeds lagen en kleuren toevoegt, maar ook wegneemt, waarna het subjectieve tot een minimum wordt herleid. Zelf zegt hij hierover: 'Bij elke penseelstreek twijfel ik tussen opwinding en verveling, terwijl ik mezelf al schilderend observeer, als een absurde machine geprogrammeerd volgens de Beckettiaanse formule "To miss more, to miss better".'

Samen met galerie Waldburger Wouters vond Uitgeverij Snoeck het tijd voor een eerste overzicht van zijn werk, in een boek met een uitdagende vormgeving. Een artist's book, but not only. Met teksten van Louma Salamé, directrice van de Fondation Boghossian, en van Claire Leblanc, directrice van het Museum van Elsene.

***
Julien Saudubray graduated in 2012 from the Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts in Paris and since then has exhibited in Belgium, France, Italy and England.
This young artist excels in experimenting. After a few detours, a synthesis of his painting has now developed into a practice that he calls mechanistic. Between abstract and figurative, he continues to work on images, constantly adding layers and colours while at the same time also removing them, with the subjective being reduced to a minimum. As he says: 'With each brushstroke I hesitate between excitement and boredom as I observe myself while painting as an absurd machine programmed according to the Beckettian formula "To miss more, to miss better".'
Together with gallery Waldburger Wouters, Uitgeverij Snoeck found the time for a first overview of his work in a book with a challenging design. An artist's book, but not only. With texts by Louma Salamé, director of the Fondation Boghossian and by Claire Leblanc, director of the Elsene Museum


Julien Saudubray, diplômé de l'École Nationale Supérieure des Beaux-Arts de Paris en 2012, a exposé depuis lors en Belgique, France, Italie et Angleterre.
Ce jeune artiste excelle dans l'expérimentation. Une synthèse de sa peinture aboutit aujourd'hui, après quelques pérégrinations, à une pratique qu'il qualifie lui-même de 'mécaniste'. Entre abstraction et figuration, il continue à travailler à des images auxquelles il ne cesse d'ajouter des couches et des couleurs, mais aussi d'en enlever, le subjectif étant ensuite réduit au strict minimum. Il dit lui-même : "À chaque coup de pinceau, j'hésite entre l'excitation et l'ennui, tout en m'observant en train de peindre, comme une machine absurde programmée selon la formule beckettienne 'Rater encore. Rater mieux'".


En collaboration avec la galerie Waldburger Wouters, les Éditions
Snoeck ont jugé le moment venu pour un premier aperçu de son oeuvre, dans un ouvrage au design ambitieux. Un livre d’artiste, mais pas que. Avec des textes de Louma Salamé, directrice de la Fondation Boghossian, et Claire Leblanc, directrice du Musée d’Ixelles.


Julien Saudubray graduated in 2012 from the Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts in Paris and since then has exhibited in Belgium, France, Italy and England.
This young artist excels in experimenting. After a few detours, a synthesis of his painting has now developed into a practice that he calls mechanistic. Between abstract and figurative, he continues to work on images, constantly adding layers and colours while at the same time also removing them, with the subjective being reduced to a minimum. As he says: 'With each brushstroke I hesitate between excitement and boredom as I observe myself while painting as an absurd machine programmed according to the Beckettian formula “To miss more, to miss better”.'
Together with gallery Waldburger Wouters, Uitgeverij Snoeck found the time for a first overview of his work in a book with a challenging design. An artist's book, but not only. With texts by Louma Salamé, director of the Fondation Boghossian and by Claire Leblanc, director of the Elsene Museum.