Dear Customer, we will be closed for the holidays from December 25th until January 2nd. Make sure to place your orders before December 18th!

My Cart

loader
Loading...

Posture 57: I've Left My Body to Occupy Others

Pei-Hsuan Wang


  • Posture Editions
Pei-Hsuan Wang's practice is rooted in ways of engaging with her identity, much of which is shaped by the artist and her family's diasporic migration from Taiwan to the US. Folklore, family history, bio(mythos)graphical narratives and geopolitical musings are interwoven in her work, which primarily takes the form of sculpture, installation, drawing, and video.

Look inside
PDF
ISBN 9789491262623 | EN | HB
€35,00
available
Quantity
More Information
Publisher Posture Editions
ISBN 9789491262623
Publication date June 2024
Edition Hardback
Dimensions 297 x 210 mm
Pages 80
Language(s) English ed.
Description

Het werk van Pei-Hsuan Wang is geworteld in manieren om zich te verdiepen in haar identiteit, die voor een groot deel is gevormd door de diaspora-emigratie van de kunstenaar en haar familie van Taiwan naar de VS. Folklore, familiegeschiedenis, bio(mytho)grafische verhalen en geopolitieke overpeinzingen zijn verweven in haar werk, dat voornamelijk de vorm aanneemt van sculpturen, installaties, tekeningen en video.

De recente projecten van de kunstenares zijn hommages en gebeden aan haar verwantschappen. Haar nicht Iris, een Taiwanese Amerikaanse van de eerste generatie, heeft haar geïnspireerd tot een oeuvre waarin ze zich raciale en culturele hybriditeit voorstelt naast verschillende archetypes uit de natuur en de mythen. De aanwezigheid van dieren wordt een soort bewaker en toegangspoort, vorm gevend aan de innerlijke ervaring.

Wang heeft werk tentoongesteld in onder andere het Taipei Fine Arts Museum, Hong-Gah Museum, Taipei en de National Gallery of Indonesia.


Pei-Hsuan Wang's practice is rooted in ways of engaging with her identity, much of which is shaped by the artist and her family's diasporic migration from Taiwan to the US. Folklore, family history, bio(mythos)graphical narratives and geopolitical musings are interwoven in her work, which primarily takes the form of sculpture, installation, drawing, and video.

The artist's recent projects are tributes and prayers to her kinship. Her niece Iris, a first-generation Taiwanese American, has inspired a body of work that imagines racial and cultural hybridity alongside various archetypes in nature and myths. Animal presences become a kind of guardian and portal, giving form to the inner experience.

Wang has exhibited work at the Taipei Fine Arts Museum, Hong-Gah Museum, Taipei, and the National Gallery of Indonesia, among others.